lørdag 23. juli 2011

22.07.11. UVIRKELIG

(Bildet er lånt fra Dagbladet)

Det er uvirkelig. Jeg har ikke ord. Først så skjer dette i Oslo, og ikke lenge etter skjer det uvirkelige på Utøya.

(Bilde er lånt fra VG)
Mine tanker går til de pårørende og sårede. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det var for de unge menneskene
på Utøya, eller de som var i nærheten når bomben gikk av i Oslo.

Jeg er i sjokk. Frykt og redsel raser igjennom meg, men det er nå vi skal stå sammen.
Vi skal klare å komme oss igjennom dette.





Dette handler om angrep på uskyldige sivile.
På ungdom på sommerleir. På oss.
Jeg har et budskap til de som angrep oss.
Og til de som står bak.

Det er et budskap fra hele Norge:

Dere skal ikke få ødelegge oss.
Dere skal ikke få ødelegge vårt demokrati og vårt engasjement for en bedre verden.
Vi er en liten nasjon, men vi er en stolt nasjon.
Ingen skal få bombe oss til taushet.
Ingen skal få skyte oss til taushet.
Ingen skal noensinne få skremme oss fra å være Norge.

- Jens Stoltenberg.

Vi må ikke la denne hendelsen ta over oss.
Kondolerer til alle som har mistet sine kjære. Vi alle er i dyp sorg.
Det vil bli en tung tid fremmover, men dette skal vi klare sammen!

5 kommentarer:

Regine sa...

Ja, det er heilt uvirkelig.. :(

Mira sa...

Det er helt sjokkerende. Og Jens <3

Marit sa...

Helt utrolig hvor bra Jens har taklet alt. Og ikke minst hvor bra det er at hele Norge nå står sammen!

Jeanita Helen sa...

Har ikke ord:(

kristinefargerik sa...

<3